zaterdag 28 december 2013

Breien op je vingers en armen - DIY no. 3

Het heet dus eigenlijk vingerbreien, maar ik vind het gewoon niet zo'n mooi woord, ik kan er niks aan doen! Dus ik maak er breien op je vingers van. Zo is er ook armbreien heb ik ontdekt... Echt geweldig, als je op YouTube rondkijkt, hele zitzakken en kussens worden er gebreid op armen! Geen grap.

Een tijdje geleden tijdens een familiedag liet mijn nichtje zien hoe het breien op je vingers gaat. Heel behendig knoopte ze een sjaaltje in een mum van tijd! Ik zou het ook wel even doen dat kunstje...niet dus tante Suus! Binnen de kortste keren lag de wol nog keurig, maar mijn vingers in de knoop. Oké beetje overdreven, maar ik bakte er helemaal niks van.


 


Maar Suusig als ik ben wil ik dat kunstje wel kunnen en lang leve de vele tutorials op internet en je hebt het echt zo door! Een sjaal, een slinger of gewoon breien op je vingers of je arm zonder een plan vooraf, je hoofd leegbreien heet dat, daar hou ik het maar even bij, ook lekker op z'n tijd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten