zondag 22 september 2013

Bloemen & Vazen - DIY no.1


Wat hou ik van verse bloemen! Het geeft zoveel sfeer en kleur in je huis en het liefst heb ik wekelijks een nieuw boeket staan. Maar wat zijn bloemen duur... Dat doet me regelmatig besluiten dat het boeket dat nog staat, nog kan blijven staan, of sterker nog ik maak er een nieuw boeket of stukje mee.

Deze rozen kreeg ik van vriendin voor mijn verjaardag en zaten vol in de knop. Inmiddels meer dan twee weken verder zijn ze veranderd in prachtige, bijna papierachtige bloemen. Eerst in een hoge vaas, daarna afgeknipt en in een klein vaasje gezet. Prachtig toch?

Besluit ik dat het boeket echt op is en er niet direct een nieuw boeket voor in de plaats komt dan is het tijd voor een alternatief. Een volle fruitmand, een stilleven, en ja zelfs nepbloemen! Deze laatste zijn er in alle varianten van lijkt net echt te koop. De kunst is de meest echt lijkende te neer te zetten, of wat dacht je van combineren met echt groen, lijkt net echt!!


Dan vazen; ik heb er niet heel erg veel, maar ik heb de meesten al heel lang. Misschien herken je dat? Ik heb duidelijk voorkeur en pak vaak dezelfde.

Zo ook dit exemplaar. Ooit twee stuks gekocht en zijn altijd met me mee gegaan, maar zo weinig gebruikt. Het boeket komt er niet mooi in uit, te hoog of de vorm... Tot het moment kwam van gaan ze weg of kan ik er toch nog iets mee?



Ik heb een blik grijze grondverf gepakt en de vazen met een roller geschilderd onder het mom van ik zie wel hoe het uitpakt! En laat dat nou heel leuk zijn!
Ze worden gebruikt, afzonderlijk van elkaar of met z'n tweeën bij elkaar. Zeer geschikt voor een enkele bloem of zelfs zonder iets er in. Ze hebben een robuuster uiterlijk gekregen, bijna aardewerk lijkt het!!


Deze prachtige rozen heb ik mezelf cadeau gedaan!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten